“Tarih, tekerrürden ibarettir” diye boşuna dememişler.

Çocukluğumda gördüğüm en yakın cami çeşmelerinden ailece su taşıma görüntüleri geri geldi. Bu durumdan en çok endişelenenlerden biriyimdir. Temizlik hassasiyeti fazla biri olarak suyun hayatımdaki yeri büyüktür. Giderek hassaslaştığımı da hesaba katarsak çocukluğumda yaşanan uzun süreli su kesintileri bir hayli canımı sıkacak gibi gözüküyor. Hani şöyle yad ediyorum da; suyun yarısını yolda döktüğümüz için ne fırça yerdik annemden. Suyu kısıtlı kullandığımız günlerdi o günler. Musluk süs eşyası gibi dururdu lavabolarda. Elimizi yıkamak için yardım alırdık.

Ama itiraf etmeliyim ki; o çeşme başlarında yaşanan dialoglar ve yaşanan tartışmalar benim kişisel gelişimimde ayrı bir yer tutar.

Hele bir de suyun bir gelişi vardı ki; haberi bir bayram havası içinde yayılırdı hızlıca tüm mahalleye. Balkondan balkona bağırışlar veya biz çocuklara verilen “git fatma teyzelere haber ver, su gelmiş. hemen kapları doldursun.” gibi emirler lastik terlikler giyilerek hızla yerine getirilirdi.

Gerçi su gelirdi, ama pis gelirdi. Önce uzun süre borularda günlerce birikmiş kir-pas akardı. Yeni gelen suyun tekrar kesilmesi gibi bi olasılık da olduğu için o paslı suyu da depolardık ilkin.

Bir de su ve suya bağlı bir diğer kesintisi yapılan elektriğin eğitimimize yansıması vardı. Yapmadığımız ödev ya da çalışmadığımız sınavlar için öğretmenlerimize “elektrik yoktu, sular kesikti” gibi çok da ilgili olmayan mazeretlerin büyüttüğü bir nesiliz. Oysa şuanda Ankara’da kesintiler nedeniyle yaşanabilecek salgın hastalıkların önüne geçmek için ilk-orta eğitim kurumlarının eğitime bir ay geç başlaması gündemde. Bu açıdan bakılırsa susuzluk hadisesinin bazılarına(okulu asma sevdalılarına-ben okulu hep sevmişimdi. üniversiteye kadar-) yaradığı bile söylenebilir şaka yollu.

Her anlamda alarm veriyor susuzluk gerçeği. Bu konuda yüzlerce mantıklı ve uygulanabilir tavsiye içeren siteler var. Ben birey olarak içtiğim su dışında, diğer tüm su kullanım alanlarımda kısıtlamaya gittim. İnşallah eko-denge kendini tamamlar ve herşey tekrar yoluna girer.

Yoksa petrol için yapılan günümüz savaşlarının yakın bir zaman sonra su için yapılacağı bir gerçek.